mandag 3. november 2008

På'an igjen.

Nå er det lenge siden jeg har blogga nå! Altfor lenge vil noen si. Akkurat passe vil jeg si.
For de som har lest mine tidligere bloggesider, så kom vel ikke denne pausen som noe stort sjokk.
Egentlig burde jeg ha skrevet veldig mye, ettersom det er så lenge siden sist. Men det gidder jeg ikke. Istedenfor skal jeg bruke all min energi på å formidle to hendelser jeg kom over i Portugal.

Jeg starter med den minst underholdende:

For de som leste min bannanblogg (bla nedover og les innlegget "the new, men dog litt ekle, bannan i vaffel), så kommer kanskje ikke følgende til å komme som noen overraskelse. Min kjære og jeg trasket nedover Lisboa sentrum, sola skinte og vi var på en liten sightseeing runde. Men det viser seg at man kan ikke gå 2 min uforstyrret nedover gaten uten å bli spurt om vi vil ha hasj. Det var sinnsykt drøyt. Med en gang jeg møtte blikket til de i ett kort sekund, så fulgte de gangbanen min helt til de var helt oppe i trynet.

Så til noe jeg ærlig talt aldri trodde jeg skulle få se.

Jeg har spankulert noen ganger gjennom Oslos gater, og dermed sett en gjeng med gatemusikanter. Men jeg måtte visstnok til Lisboa for å virkelig for å se hvor hardt de virkelig prøver for å skaffe penger.
De hadde riktignok "vanlige" gatemusikanter i Lisboa og, men en stakkars dame skilte seg virkelig ut.
Hennes instrument var ikke trekkspill, tromme, gitar eller noe i den duren. Instrumentet hun spilte på var nemlig en......TRIANGEL:)












Triangel: Det noe uortodokse gateinstrumentet.

Jeg koste meg glugg i hjæl, for å bruke et godt uttrykk. Og angrer bittert den dag idag, at jeg ikke tok bilde av denne dama.

3 kommentarer:

Guttleif Lorentzen sa...

JAA! Hvorfor tok du ikke bilde!! Koselig å høre at du har hatt det bra. Jeg ringer deg i dag 1630 sharp. Vil du vinne, må du ha lest denne kommentaren før det! Det rekker du nok ikke for du er jo på jobb. PAKKER,PAKKER,PAKKER!!!

The Muffin Man sa...

For de som lurte: Jeg så denne meldingen...og vant!

Men Henrik, siden det ikke sømmer seg å ringe eller sende sms, spør jeg deg her istedenfor. Here goes:
Hvis jeg f.eks ringer feil til deg, telles det da? Da har vi jo snakket sammen lissom...sett at du tar telefonen da selvfølgelig.

Guttleif Lorentzen sa...

Ja, jeg vil si det. Dersom det er en ordveksling. Og da vil jeg si at vi har brukt opp neste måned. Eller som straff kan vi jo si at den som ringte må sende brev med en overraskelse. Den svir i en travel hverdag.