søndag 1. juni 2008

Jakten på det forsvunnede prosent...

Enda en avstemning er unnagjort. 16 av de 18 som har stemt, velger 17.mai framfor St.Hans-aften. Til dere 2 som stemte St.Hans: Hvor er nasjonalfølelsen?
Men det som kanskje sjokkerer meg mest ved denne avstemningen er følgende: 16 av 18 stemte 17.mai. Det tilsvarer 88%. 2 av 18 stemte St.Hans og det tilsvarer ifølge avstemninga 11%.
Hvor blei det av det siste %? Sist jeg sjekka var 88 + 11=99. Mystisk.
Beste svar på denne gåten vil bli premiert. Hva som er premien vil være en overraskelse.


Bare en liten småmorsom greie som ikke har noe med saken over å gjøre:
Tok flyet fra Oslo Lufthavn Gardermoen til Stavanger Lufthavn Sola idag. Vi hadde kommet oss opp i luften og piloten henvender seg for første gang til passasjeren og starter med å si:
"Hei Godtfolk"! Du kan tro jeg koste meg!
Når han henvendte seg på nytt til oss passasjerer, startet han med "Hei Godtfolk" enda en gang.
Jeg som trodde "godtfolk" var på vei ut av det norske språk.

Det skal visst ikke så mye til for å underholde meg. Jeg er en enkel sjel.

5 kommentarer:

Helene sa...

hørte rykter om at du skulle komme på klubben på fredag jeg... hmm, så lite av deg der ass, hvor ble du av? :p

Anonym sa...

For å leve opp til min nerdete livsstil kunne jeg ikke annet enn å regne på denne prosenten, og oppdaget selvsagt at 16 av 18 utgjør 89%. Javel, en bommert. Mer overrasket ble jeg da ukens avstemning inneholdt samme tabba. Det mangler et % der også. Et svar på hvordan denne galskapen oppsto er meg fortsatt et mysterium.

Anonym sa...

Nasjonalfølelsen er der, men for noen (les; korpsmennesker) er 17. mai en lang og slitsom arbeidsdag...

16 av 18 utgjør 88,9%, mens 2 av 18 utgjør 11,1%.. Tror rett og slett koden bak det hele bare klarer å bruke hele tall og mangler en funksjon for å runde av eventuelle desimaler...

Bare et forslag...

Anonym sa...

Jeg tror vi sier Tour De Drugs

Anonym sa...

Ja, sannerlig er det ikke 88,9% og mysteriet er løst:) Et annet mysterium er hvordan kalkulatoren min kunne svikte meg da jeg trengte den som mest. *bitter*