torsdag 8. mars 2007

Uinspirert...

Det er en stund siden forrige blogoppdatering. Det kommer av at jeg er veldig uinspirert for tiden.
Men istedenfor å legge ut om hvorfor jeg er så uinspirert, vil jeg heller skrive litt om 2 ting som jeg har tenkt mye på som irriterer meg voldsomt.

Punkt 1: Mennesker som sperrer veien i rulletrapper.
Det har seg sånn at jeg går mye i rulletrapper. Ikke fordi jeg synes det er gøy, men fordi jeg må. Jeg er også av den typen som liker å gå i rulletrappene, istedenfor å bare stå stille å bli rullet opp. Saken er da en gang sånn at det er mange som liker å bare stå stille å bli rullet opp. De står gjerne da i grupper, og en rulletrapp er bygd slik at det ikke går mer enn to personer i bredden. Med mindre det er en veldig kraftig person, da får vel bare den personen plassen i bredden. Eller kanskje hvis det er 3 sykt tynne personer. Anyway… Når folk som meg (og jeg er ikke alene om det), som liker å gå i rulletrappene, møter på disse late avskummende av rullefans har vi ikke noe vi skulle ha sagt. Hvis vi sier “unnskyld, er det mulig å komme forbi?” ser de bare stygt på oss og tenker, eller sier hvis det er en veldig ond rullefan, at man godt kan ta seg tiden å vente og hvile i en rulletrapp.

Punkt 2: Mennesker som ikke greier å vente på å komme på T-banen.
Det har seg sånn at jeg tar t-banen en hel del. Ikke fordi jeg synes det er gøy, men fordi jeg må. Eller må og må, jeg kan jo gå (Tjoho, ett rim), men det tar jo sykt mye lenger tid og er dermed uaktuellt.
Jeg tar som regel t-banen fra Oslo S til Majorstuen. Det er som regel to holdeplasser som er ganske travle, enten man skal av eller på. Men til poenget: Når jeg skal av denne t-banen så står det alltid folk rett foran inngangen i håp om at de slipper på t-banen før jeg rekker å gå av. Det får en til å lure: Tror disse folkene at det blir mye lettere for de som skal av, hvis de som skal på får gå på først? Folk må da skjønne at hvis de bare tar noen steg til siden så går det mye fortere for begge parter, enn hvis vi må bryte oss vei ut av t-banen fordi noen avskum av noen Oslo-innbyggere ikke gidder å flytte på seg?

Dette er rett og slett sykt irriterende, og folk som føler seg truffet av det jeg har skrevet, burde vel egentlig også bli truffet. Det eneste alternative jeg ser, er å ta med meg ett gevær og skyte meg vei gjennom rulletrapper og T-bane folk.

Men sånn ellers er jeg glad i mennesker altså.
Fant forresten ett bilde som jeg fant når jeg søkte på “uinspirert” på google bildesøk. Tenkte jeg skulle ta det med for å få en syltynn rød tråd til overskriften, men også om hva folk som føler seg truffet fortjener:

10 kommentarer:

Magna sa...

Jeg kan (antakelig til din store glede) informere deg om at du har alle mulige rettigheter på din side i rulletrappa.I hvertfall hvis du går på venstre side. På rulletrappen pleier det nemlig å sitte et klistremerke der det står: Stå til høyre, gå til venstre. Men det er jo mulig disse rullefansa har revet dem av. Som en dråpe trøst i fortvilelsens hav,kan jeg også nevne at jeg alltid venter ved siden av døra til alle har kommet av banen. Jeg opplever det samme hver dag på båten til nesodden, forresten, og disse menneskene fascinerer meg. De vet jo at det går 10 min fra båten legger til kai til den skal gå igjen. God tid. Og hvis de har det så travelt: De kommer seg uansett ikke på før vi har gått av, og er da den mest effektive løsningen å slippe ut et og et menneske i en smal gåsegangsti? Neppe. Lang kommentar, men jeg ble engasjert, kjente jeg.

Kirsten N. Namskau sa...

Livet ruller videre, enten du står eller går. Det er det enest som går fremover enten du vil eller ikke, uten besin...

Anonym sa...

Du skriver bare negativt ass! Seriøst ;) av dine fire kategorier ligger 4 av 6 i negative kategorier. Lighten up Carlis. Det er vår :)

mo sa...

Hold på sinne ditt du min venn:) Jeg irriterer meg grå over akkurat de samme tingene, vi kan jo evt starte en kampanje?

Leiv Magnus sa...

JA, kjære bror! La hatet flomme. Å irritere seg over småting er den største gleden en blogger kan ha. Ikke la noen ta det fra deg.

The Muffin Man sa...

Lenge levet hatet som ligger i oss.
Det er det som holder oss mennesker oppe!

Anne Blom sa...

Hallå! Fann akkurat ut om bloggen din og tenke eg skulle ta ein liten kikk. Da endte med at eg sjekka ut irritasjons-kategorien, for eg tenkte "ka e da no Carl Steffen irrierer seg over?" (Ikkje spør meg koffor akkurat den kategorien...) Hehe! Anyway, kanskje da e mykje syting og klaging.. men da e absolut lov å irritere seg. Og når ingen andre tør ta det opp, så må jo nåken gjer da! ;) Jau, jau... og so kan jo alle dele sine irritasjoner med deg, så blir alle Happy.
Yess, da vart et langt innlegg. Men du får ha ein nice day!
-Anne Kristin (frå Bergen eller øygarden, hvis du skulle ha problem å koble sammen kem eg e) =)

Hanna sa...

ja, folk er egentlig ganske så dumme ja. det hjelper kanskje med streker pg piler på gulvet/bakken, som viser tydelig hvor man skal stå mens man venter på at de andre skal komme seg av banen (eller trikken, eller bussen?) men i motsetning til i andre storbyer stopper jo ikke tbanen på nøyaktig samme sted hver gang.. og da blir det håpløst med streker og slikt på bakken.. kanskje det kan brette seg ut av banen når den stopper? nokså usannsynlig.
Tror kanskje folkeopplysning er den beste måten å få ordna disse problemene på. Køreglene må inn i barneoppdragelsen rett og slett.

Bjørnar sa...

Svovel, broder! Svovel! Ej kjenne hjerterota vrir sej i fortvilelse over disse usiviliserte skapningane som skitna t vår gode, lykkelige, kristelige kvardag. Men ta d med ro - en dag vil dei få si lønn!

Guttleif Lorentzen sa...

Du harn! Se regler, som du allerede har sett på min blogg. In you face!