mandag 19. februar 2007

Dagen da ingenting skjedde

Idag skulle bli en dag fyllt med snø og moro. Men neida!
Det var duket for skidag på MF. En dag da ex-phil, GT og KLT skulle ligge hjemme, uten å ofres en tanke.
Dagen da noen påmeldte, skiglade MF studenter skulle få boltre seg på brett, slalom eller telemark ski, i Norefjell.
Brodern, en kompis av brodern og jeg meldte oss selvfølgelig på. Vi så fram til en sosial busstur, en god sosial skidag, og en sosial busstur hjem.
Men det viste seg da at vi tre var de eneste som hadde meldt seg på. Det blir ikke no skidag av sånt.
Hva er galt med dagens ungdom? Ser de ikke lenger gleden av den gode snøen når den først er kommet?
På alle andre skoler hadde jeg kanskje forventet no slikt, men ikke på MF.
Hva har skjedd med den gode, kristne, sunne ungdommen som jeg ser hver bidige dag på denne skolen.
Hvilke såkallte "kristne" verdier sitter de på, når de ikke engang kan unne oss 3 ivrige sjeler en dag i bakken?
Hva skjedde med "det du vil at andre skal gjøre mot deg, skal du gjøre mot de"?

Så bare så det er sagt: Neste gang noe skjer på MF, som alle andre vil på, skal jeg stå bakerst i køen.
Dagens ungdom meg i rævva.

8 kommentarer:

Bjørnar sa...

Å ja. Så "en kompis av brodern" e alt ej e for dej ja. Ej so trudde oss va byndt å komme litt nærmare kvarandre..

Men d kom litt fleire påmeldinge ettekvart, så oss vakje dei einaste tre. Men oss va fremdeles tre av ganske få. Men ej støtta så absolutt ditt frustrasjonsfylte sinn!

Leiv Magnus sa...

Ikke vær så bitter da Bjørnar. Du vet jeg er mellomleddet. :P
Støtter forresten også frustrasjonen.

Leiv Magnus sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kirsten N. Namskau sa...

Jeg er helt enig med deg. I dag dreier det seg for det meste om sex og pot ...

Anonym sa...

Kan jeg oppfordre til oppdatering av linkelista di, slik at den inneholder enkelte viktige, hittil utelatte linker? Bannanbloggen hadde en god liste...

mo sa...

Det er nettopp det min venn!! God gammel kristen ungdom. Not that fun anymore!!

Guttleif Lorentzen sa...

Det fins flere ting å kritisere. Du må bruke bloggen din! Hadde jeg ikke vært så kristen, og visst at mange kom til å lese på kommentarene, ville jeg ha sagt at det er så jævlig kjipt å sjekke når det aldri kommer noe nytt! Kritiser jernbaneverket, bursdagen til kongen, meg, Anna nicole smith, lykketrusa til John Arne Riise, at det aldri kommer noen oppfølger til Doppler, HVA SOM HELST! Mvh hilsen din Henrik

The Muffin Man sa...

Henrik: Det ER kommet en oppfølger til Doppler.

In your face!