torsdag 5. mars 2009

Jeg har absolutt ingenting å skrive om idag. Og da mener jeg ingenting. Hvorfor da blogge om det, spør du kanskje deg selv. Hvis du da spør om det, så har jeg sannsynligvis ikke ett godt svar.
Når jeg nå sitter her å skriver om det jeg har å skrive om, nemlig ingenting, slår det meg at jeg får lyst på vafler. Jeg kommer etter alle solemerke til å la være å lage vafler, fordi toppen av ensomhet defineres gjerne som "...å spise vafler alene". Men vafler er jo utrolig godt, enten man spiser det alene, eller sammens med andre.

Visste du/dere at de utvekstene som kommer rundt vaffelen hvis man har i for mye røre, kalles badikker, og som regels fjernes av estetiske grunner. Badikker er igrunn ett ganske morsomt ord. Badikker. Badikker. Badikker. Tipper ordet, badikker, kommer til å dukke opp i hodet neste gang du/dere lager vafler.

Hvis du lurer på om dette vaffel-innlegget egentlig var planlagt, så var det det. Jeg kom bare ikke på en god innledning. Så jeg prøvde å skjule min vaffel-propaganda, bak noen ord som ville få deg/dere til å tro at jeg ikke har noen ting å skrive om.

Igjen spør du/dere selv kanskje; hvorfor skrive om vafler? Jo, det er fordi den 25 mars er det:
VAFFELENS DAG!

Hvis du nå skulle være så uheldig å ha andre planer denne datoen, og gå glipp av vaffelens dag, så fortvil ikke. Det du da må gjøre er å sørge for å bestille en tur til USA den 24.august. For da feires nemlig vaffelens dag der borte! Tilfeldig? Neppe...

Legg merke til de store badikkene...

3 kommentarer:

Olaves sa...

Isåfall kan jeg informere om at badikker er det beste jeg vet på vaflene! Deilig å endelig ha et ord for det, så takk skal du ha!

Leiv Magnus sa...

Jeg fant ikke noe på wikipedia om vaffelens dag. Verken på 25. mars eller 24. august. Hvor tar du dette fra???

The Muffin Man sa...

Du er tydelig uerfaren når det kommer til å hente fram unyttig informasjon, kjære broder.
Er ikke vanskeligere enn å søke på "vafler" på Wikipedia ;)