søndag 8. mars 2009

Hvor fort kommer du til Kevin Bacon?

Kom over en artig liten sak på side2.no her om dagen. Det sies at man man kobles til hvilken som helst person her i verden via 6 ledd. Dvs at fra meg til en bekjent til 4 ledd videre, så kan jeg kobles til en hvilken som helst person.
Noen studenter i USA har tatt utgangspunkt i skuespilleren Kevin Bacon, og opprettet en internettside for dette.
Dette måtte jeg jo prøve ut, og det viser seg at fra meg til Kevin Bacon er det kun 4 ledd:

1. Mamma er kusinen til Sverre Anker Ousdal.
2. Sverre Anker Ousdal spilte i filmen "The Secret life of Words" sammen med Tim Robbins
3. Tim Robbins spilte i filmen "Mystic River" sammen med Kevin Bacon.
4. Kevin Bacon.

Moro:)

4 kommentarer:

Leiv Magnus sa...

Du synes kanskje dette er plukk lillebror, men jeg velger å korrigere deg likevel. Så får du heller hate meg litt. Men sånn som du skriver der kan det se ut som det er 4 ledd mellom mamma og Kevin Bacon. Det er selvfølgelig feil. Det er 3 ledd. Men du har likevel rett i at det er 4 ledd mellom deg og Kevin Bacon. Og grunnen til det er punkt 4. Kevin Bacon. Han er ikke et ledd i seg selv. Det riktige oppsettet ville vært slik:
1. Carl Steffen er sønn av Brynhild Aambø
2. Brynhild Aambø er fetter av Sverre A. Ousdal
3. Sverre Anker Ousdal spilte i filmen "The Secret Life of Words" med Tim Robbins
4. Tim Robbins spilte i filmen "Mystic River" med Kevin Bacon.

Og der stopper det. Ettersom Kevin Bacon er endepunktet er det altså ikke et ledd til der.

Takk for meg, hilsen din nerdebror

Anonym sa...

Dere tar begge veldig feil. Når ble mamma fetteren til Sverre?!

Leiv Magnus sa...

Touuuuché. Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet.

frøken-søster sa...

På tide å oppdatere her?!