tirsdag 15. april 2008

Joda... jeg lever enda!

Mine bloggoppdateringer er av den sjeldne sorten. For ikke å si den ekstremt sjeldne sorten. På grensa til "så godt som aldri" faktisk. Men i god tro på at det fortsatt finnes mennesker som går innom her i ny og ne, så kommer det nå altså en liten oppdatering.
Hva som får meg, Carl Steffen, til å tro noe sånt, spør du kanskje deg selv. Svaret er såre enkelt. Som nevnt ovenfor så oppdateres ikke denne bloggen hver dag, men når det først da kommer en oppdatering så presterer min kjære eks-samboer Henrik (aka Guttleif) å svare dagen etter. Derfor.

Gidder ikke bruke så mye energi på å prøve å være morsom, så hvis det var morsomheter du var ute etter kan du gå hit: http://www.vitser.no/

Jeg har igrunn ikke no spesiellt på hjerte, noe du o'trofaste leser sikkert bet deg merke i, i innledninga. En innledning som forøvrig kan utarte seg til å bli en hoveddel i samme slengen.
Igår oppdaget jeg at en av mine gamle naboer i Rugveien 44 ikke hadde fått med seg at jeg hadde flytta til Stavanger. Så til de av dere som lurte på hvor jeg har blitt av: Jeg har flytta til Stavanger...

Her har jeg bygd og her har jeg bodd i litt over ett halvt år, og har notert meg et par ting det kanskje ikke er så viktig å bite seg fast i:
1. "Tatling" (som kan høres ut som "tafsing") betyr ikke ikke tafsing i det hele tatt. Det betyr småprat, eller noe i den duren.
2. Ordet "Løye" brukes til alt.
3. Når det ble fordelt lyskryss og rundkjøringer mellom Sandnes og Stavanger var den relativt ujevn fordelt ettersom Sandnes fikk alle lyskryssa og Stavanger alle rundkjøringene.
4. Kommer man fra østlandet er det fort gjort å føle seg som en utlending i sitt eget hjemland.
5. Folk fra Randaberg er vanskeligere å forstå enn folk fra Stavanger.
6. Stavanger er europas kulturhovedstad i 2008, noe 75% av ungdommene i byen ikke bryr seg om.
7. De færreste veit hvor Enebakk er.
8. Man ser langt færre kjendiser i Stavanger enn man gjør i Oslo (jfr min og Henriks kjendiskonkurranse ifjor)
9. Folk skjønner ikke hva ordet "fævvl" eller "mævvr" betyr.
10. "Ånnas" er det samme som "Evnis"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Her va d mye unyttig informasjon! Men det med lyskryss og rundkjøringer e faktisk heilt sant! E ganske irriterande egentlig..

Leiv Magnus sa...

Som vanlig en helt ubrukelig oppdatering fra deg, Carl Steffen. Og det er det jeg liker med bloggen din. Den er, som tittelen tilsier, totalt unødvendig. Og du gjennomfører. Med stil.

Olaves sa...

Jeg visste ikke at du hadde flyttet, så jeg stiller meg i rekken som blir stempla: "Dårlig jobba!". Jeg, i motsetning til de i de to foregående kommentarene, synes informasjonen du har lagt ut er meget interessant! Men jeg sitter igjen med noen spørsmål:
Nr. 1: Hvordan kan man ikke vite hvor enebakk er? Har de ikke sett på tv? Enebakk er jo reklamenes kjendiskommune! Jeg kommer hvertfall på to, nei TRE, reklamer med enebakk.
Nr. 2: Er det for kravstort å spørre hva Evnis er?
Nr. 3: Har du, eller kommer du til å dra på deg dialekt? Det hadde hvertfall vært stilig.

The Muffin Man sa...

Jeg tilgir Olaves.
Svar på dine spørsmål:
1. Spør ikke meg.
2. Nei.
3. Har ikke det, og kommer forhåpentligvis ikke til å gjøre det heller. Vil nødig bli Enebakks svar på Jan Åge Fjørtoft.

Anonym sa...

Jeg som vestlandsk østlending må si meg 100% enig i samtlige av de 10 punktene dine. Men jeg føler at østlendinger er flinkere på å forstå sleng-ord som Ånnas, tatla, løye enn rogalendinger. Som du sa, ingen skjønner jo hva vi snakker om når vi sier Mævvr eller evnis..
Skuffende Rogaland..